>> NAVŠTIVTE PARTNERSKÝ NOVÝ E-SHOP regaobuv.cz <<

Black Friday 2022

Vážený návštěvníku stránek trekingovaobuv.cz,

do letošní slevové akce jsme pro Vás připravili oblíbený model trekingových bot z kategorie B Planika FORESTER LADY / MEN AIR-TEX v "faceliftové" variantě PRO s cenovým zvýhodněním 20% a samozřejmě s dopravou zdarma! Nová nižší cena bude platná do vyprodání zásob.


Planika_Forester_Pro_tmavomodrá


Současně Vám poslední týden nabízíme možnost výměny podešví v rámci pozáručního servisu za cenu, která platila v minulých letech, 1.749, resp. 1.999 Kč. Od prosince 2022, to vzhledem k úpravě cen u dodavatele, již nebude možné.


Co je Black Friday?

Black Friday, Černý pátek, je označení pro den, kdy prodejci napříč různými odvětvími nabízejí výrazné slevy na své produkty a služby. Ačkoli se nejedná o oficiální státní svátek, v řadě amerických států odměňují zaměstnavatelé v tento den své zaměstnance volnem.
Ze Spojených států se koncept Black Friday rychle rozšířil do celého světa. Oblibu získal i v České republice – a zejména v posledních letech se pro řadu obchodů stal důležitou součástí předvánočních marketingových nabídek. Obchodníci lákají zákazníky na výrazné slevy.

Výraz Black Friday zřejmě vůbec poprvé zazněl v souvislosti s propadem amerického trhu se zlatem, a s ním souvisejícím krachem burzy. Došlo k němu 24. září 1869. Tehdy ještě neměl nic společného s nakupováním. Do dnešní podoby ho mnohem více formovaly události roku 1929. Po historicky největším krachu newyorské burzy začali zoufalí obchodníci nabízet své zboží za zlomek původní ceny, aby získali zpět alespoň část nákladů. 

Název tak částečně reflektuje právě pokles cen, který přišel se začátkem světové krize, a jeho dopad na obchodníky. Přímo termín Black Friday se ale začal používat až o několik let později ve Filadelfii. Nejdřív tedy jako označení pro složitou dopravní situaci, která ve Spojených státech pravidelně nastávala v pátek po Dni díkůvzdání. 

Až v 60. letech minulého století byl pojem oficiálně přenesen do světa předvánočních nákupů. Začal se totiž používat jako označení pro den, kdy se tržby obchodníků každoročně zvedají natolik, že se dostávají z červených čísel do černých.

Zdroj: e15.cz